LISÄTIETOA EDUSTAJISTOVAALEISTA

Mitkä edarivaalit?

Edustajistovaalit pidetään syksyllä 2021 kaikissa muissa Suomen korkeakouluissa paitsi Helsingin ja Tampereen yliopistoissa.

Ylioppilas- ja opiskelijakunnan edustajisto, jonka kokoonpano edustajistovaaleilla valitaan, päättää mm. ylioppilas- ja opiskelijakunnan talousarviosta & rahan käytöstä, sen toimintaa määrittävistä poliittisista ohjelmista sekä ennen kaikkea opiskelijan edunvalvonnasta.

Edustajistovaalit

Edustajistovaalit käydään kaikissa Suomen korkeakouluissa Helsingin ja Tampereen yliopistoja lukuunottamatta. Edarivaaleissa valitaan ylioppilas- ja opiskelijakunnille edustajistot, jotka käyttävät järjestöissä korkeinta valtaa. Edustajistot päättävät mm. poliittisista linjoista ja tavoitteista, budjetista sekä valitsevat ylioppilas- ja opiskelijakuntien hallitukset. Kyseessä on siis merkittävä vallankäytön paikka, ja edustajistossa toimiminen onkin loistava väylä tutustua politiikkaan sekä järjestötoimintaan syvemmin.

Jos kiinnostuit lähtemään mukaan, ilmoita itsesi alla olevan lomakkeen avulla niin otamme sinuun yhteyttä mahdollisimman pikaisesti!

Lähde ehdolle!

Sivusta on helppo huudella. Jos haluat mukaan kehittämään korkeakouluasi ja ylioppilas- tai opiskelijakuntaasi, lähde ehdolle edustajistovaaleihin!

Jos alkoi vähänkin kiinnostaa, jätä yhteystietosi, ja olemme sinuun yhteydessä ja kerromme lisää!

Tietosuojaseloste

Vieritä ylös